tour operátor
időpontok száma
A hírlevelek készítése és küldése teljes mértékben megújult a CeSYS rendszerben! Készítettünk egy oktatóvideót, ahol lépésről lépésre bemutatjuk a megújult modul működését! Az új modul elérhető: Web - Marketing - Hírlevelek. Kérdésük esetén forduljanak hozzánk bizalommal! info@utazasirendszer.hu
Az ajánlatok e-mailben történő küldése a hatékony online marketing egyik pillére. Ez az információ nem lehet újdonság számodra. Hasonlóképpen, minden vállalat és utazási iroda ismeri ezt, és széles körben használja fel termékeinek eladására.
Szeretne sikeres hírlevélkampányokat készíteni?
Elkészítettünk néhány fontos tippet és útmutatást. A CeSYS Hírlevél új eszközével együtt sikeresen készíthet és küldhet hírleveleket az utazások értékesítéséhez.
1 Hírlevél megnyitása Bármilyen zseniális is a tartalma a hírlevélnek, ha az ügyfelek nem nyitják meg, mit sem ér. Elengedhetetlen ezért a megfelelő tárgy megírása és kitalálása. Tárgy megírásakor tartsák szem előtt az alábbi tippeket: Legyen rövid és velős a tárgy, hogy egyben elolvasható és érthető legyen Ne féljen humorosnak tűnni ;) Mutassa be az árat már a tárgyban a rendkívül kedvező ajánlatokhoz Hangsúlyozza az ajánlatok fontosságát - “Akár 25 % megtakarítás” Hangulatjelekkel könnyebben olvashatóvá teheti a szövegeket Ne írjon végig nagybetűkkel szavakat, ez növeli az esélyét, hogy levelét SPAM mappába sorolja a levelező.
2 A hírlevél célja Egy hírlevél, egy cél. Leginkább utazásokat fog értékesíteni, de lehetőség van más témákat is hirdetni. Kövesse irodájukat a közösségi platformokon, értesítse utasait megújult weboldaláról, technikai fejlesztéseiről. Ha egynél több célja van, mindegyikre külön hírlevél kampányt készítsen, ne egy hírlevélbe zsúfolja össze a célokat. Ennek oka az, hogy az emberek gyakran más tevékenységek során tekintik meg az e-maileket, megnehezítve ezzel a felhasználó teljes figyelmének felkeltését. Tegye egyszerűvé a hírleveleket egy egyértelmű szándékkal.
3 Hírlevél tartalma
3.1 Képek Első pillantásra a tartalom az ügyfelek figyelmét a leginkább vonzza. A képek nagyon fontosak, de használatukkal nem szabad túlzásba esni. Amennyiben ajánlatot küld az ügyfeleknek, próbálja meg a hírlevél fennmaradó részét legfeljebb további 2-3 képre korlátozni. A korlátlan mobilelérés még mindig nem olyan széles körben elterjedt szolgáltatás, és az adatkapcsolat csökkentésével az ügyfelek nemtetszéséhez vezethet. Ezen a ponton a pixelméret korlátozva van. Nyomatékosan javasoljuk, hogy minden beillesztett képet maximálisan 800 képpoint szélességre állítson. Nagyobb túllépés esetén az e-mail mérete mb-ban jelentősen megnő, de fenáll annak a kockázata is, hogy a levelező kiszolgáló egyáltalán nem jelenít meg ilyen nagy képeket. Ne feledkezzen meg az alternatív szövegekről. Még ha a 800 px-nél kisebb képeket is használja, ezek nem mindig jelennek meg. Annak érdekében, hogy a kapott tartalom mindig jó legyen, érdemes az úgynevezett alt szövegeket a képeknél kitölteni. Üres hely helyett a beállított szöveg jelenik meg, amely a kép leírását tartalmazza.
3.2 Szöveg tartalma A szövegekre ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a weboldalaknál. Ossza a szövegeket bekezdésekre, és ne féljen kiemeléseket használni. Ez lehetővé teszi az olvasó számára a tartalom gyors olvasását. Ne essen túlzásba! Ha a hírlevél több mint 200 szót tartalmaz, nagy valószínűséggel az olvasó elveszti a fonalat olvasás közben. Ezért fontos alapelv az is, hogy a legfontosabb információkat a szöveg elejére helyezzük.
3.3 Cselekvésre ösztönző elemek A cselekvésre ösztönzés hiánya valószínűleg az egyik fő oka annak, hogy kampányai nem teljesítenek jól. Ezek olyan elemek, amelyek ösztönzik a felhasználókat az interakcióra. Ilyen elem lehet például az "Online foglalás" gomb is.
3.4 Weboldal linkek A hírlevélben szereplő linkeknek releváns tartalomhoz - megfelelő céloldalakhoz - kell vezetnie. Ha szeretnénk tájékoztatni a felhasználót a repülőtéren történő parkolásról, hivatkozzunk a közvetlenül erre a célra létrehozott aloldalra. A link szövegének leírónak kell lennie. A parkolási példához használhatja a "Kényelmes parkolás a repülőtéren" kifejezést. Kerülje a "kattintson ide" kifejezéseket.
3.5 Linkek a social network felületekhez Ne felejtse el feltüntetni a linkeket a közösségi felületeihez. Marketing tevékenységének követnie kell egymást. Minden kampány lehetővé teszi a FB oldalára mutató linket. A felhasználók könnyen hozzáférnek így közösségi oldalaihoz.
4 A kampány küldése Készen áll a kampány a küldésre? Most már csak el kell döntenie, mikor kell a kampányt elküldenie ügyfeleinek. A kampány időzítése kulcsszerepet játszik. Ideális esetben a hírlevelet akkor küldi el, amikor az ügyfél olvassa az e-mailjeit.
4.1 Mikor a legmegfelelőbb kiküldeni? a) Tesztelés! Kísérletezzen a napokkal és az idővel! Jegyezze fel a megnyitási arányokat és értékelje az Ön számára legmegfelelőbbet! b) Használja ki azokat az időintervallumokat, amelyek az általános statisztikai mérések alapján jó eredményeket érnek el az e-mail megnyitási arányok tekintetében. Mindenképpen érdemes kipróbálnia! Napok Jó: kedd, szerda, csütörtök Átlagos: hétfő, péntek Rossz: szombat, vasárnap Időpont 6:00 - felkelés után levelet olvasó emberek 10:00 - munkahelyre való beérés után 14:00 - ebéd utáni periódus, amikor az emberek kicsit fáradtabbak, így próbálják figyelmüket lekötni 22:00 - este lefekvés előtt levelet olvasó emberek
5 Mérje a hírleveleket a Google Analytics eszközeivel Az UTM paraméterekkel azonosíthatók azok a felhasználók, akik a hírlevélben található link alapján jöttek az oldalakra. Ezek a címkék kerülnek beillesztésre a link végére. UTM paraméterek a hírlevelekre javasolt értékekkel: utm_source = newsletter utm_medium = email utm_campaign = az e-mail kampány neve Több UTM-paraméter létezik, de az induláshoz szüksége lesz ezekre a 3 felsorolt paraméterekre. (megjegyzés: a CeSYS "sablonja" már automatikusan kiszámítja ezeket a paramétereket). Példa Weboldal: utazasirendszer.hu Az UTM paraméterek hozzáadása: utazasirendszer.hu?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=nabidka2020 Ezzel a linkkel könnyen mérhetővé válik a Google Analytics szolgáltatásaiban a hírlevél, így ellenőrizheti, hány elérést hozott a hírlevele. Megjegyzés: A következő eszközzel könnyen és gyorsan létrehozhatja az UTM paramétereket: Campaign UTM Builder.
A sablonok olyan speciális eszközök, melyeket a CeSYS hírlevelekhez fejlesztettünk. Azt a célt szolgálja, hogy modern hírlevelek grafikai tervezésének egyszerű és gyors elkészítéséhez segítséget nyújtsanak. A sablonok használatával elkészítheti (vagy módosíthatja a meglévő) egyedi utazási ajánlatainak sablonjait, amelykeet azután a teljes hírlevél sablonjában használhat. A sablon használatának három változata van, ezeket mutatjuk be. Először azonban nézzük meg az alapvető tulajdonságokat!
A sablon kinyitása után látja a bal felső sarokban a CeSYS logót, amely az adminisztrációs felületre emlékeztet. Ez azonban csak hasonlóság a CeSYS adminisztrációval. A sablon teljesen független rendszer, ezért nem található a menü, a lábléc és egyéb elemek, amelyek az adminisztrációs felületen találhatók. A bal oldali oszlopban találhatók az elemensek és tulajdonságaik, amelyek felhasználhatóak a sablonban (1). Éppen ellenkezőleg, jobb oldalon egy munkaterületet hagy a hírlevélnek az összeállításához (2). Ezután a jobb felső sarokban (3) található néhány gomb, amelyeket érdemes megismerni és használni:
A sablonokkal végzett munkát két módra: alap- és haladó módra lehet állítani. Az előbbi minden felhasználó számára szól, akik kezelik a drag and drop környezet által kínálat lehetőségeket. Azok számára, akik nagyobb ismeretekkel rendelkeznek HTML és CSS kódok területén, lehetőségük van HTML módban is dolgozni.
Az egész technológia alapja a drag and drop. A bal oldali oszlopban található elemek közül válassza ki azt, amelyet be szeretne illeszteni a sablonba és egyszerűen húzza azt a megadott helyre. A beillesztett elem ezután beállítható bizonyos tulajdonságok alapján, vagy szöveget lehetne beleírni. Az elemek attól függnek, hogy menüt, hírlevelet, vagy magát a kampányt készíti-e, de ez mindig szöveg, kép vagy más grafikus elem. Szöveghez saját szöveget is írhat, betűtípusokat állíthat be. A képekhez először feltölti a saját képét, amelyet lekerekíthet vagy a háttér színét adhatja meg. Lehetőség van a grafikus elemek szegélyeinek és háttérszínének beállítására is, hogy az egyes elemekből álló teljes hírlevél egységes legyen. További elemeknek (pl. gomb) vannak más beállításai, másoknak HTML használatával kell beállítaniuk. A beillesztett elemnek a jobb oldalán van egy 4 gombos eszköztár: Áthelyezés - más elemekhez viszonyítva módosíthatja a helyzetét Törlés - az elem törlése a hírlevél sablonból Másolat - duplikálja az adott elemet HTML - megjeleníti a forráskódot, a HTML módról a következő alfejezetben Speciális mód (HTML editor) Minden elem szerkeszthető a sablon bal oldali oszlopában található tulajdonságok menüvel. Minden elem átváltható HTML módba, majd módosíthatja a forráskódokat. Ez a beállítás akkor hasznos, ha olyan módosításokat szeretne végrehajtani, amelyeket nem lehet megtenni a szerkesztő tulajdonságain keresztül. A HTML mód lehetővé teszi a végtelen tervezési és szerkesztési lehetőségeket. A HTML és CSS, valamint a szerkesztéshez szükséges eszközök megfelelő ismereze azonban elvárás, ezért ha nem jártas a kódolásban, vegye fel a kapcsolatot a CeSYS Hotline támogatással, ahol kollégáink végrehajtják a tervezett változtatásokat, illetve tanácsot tudnak adni. Ha úgy dönt, hogy HTML-ben szerkeszti az e-mail sablonokat, a következő 3 mód van rá közvetlenül a felugró ablakban a forráskódokkal ez a mód kisebb módosításoknál praktikus Például: ha meg akarja változtatni a betűméretet 19 pt-re amit a szerkesztő nem tesz lehetővé a böngészű konzoljában minden böngésző tartalmaz egy úgynevezett konzolt, ahol szerkesztheti a HTML és CSS forráskódokat Például: árnyékot szeretne beállítani egy elemhez, de nem tudja ez hogyan fog megjelenni egy külső HTML eszközben legjobb választás akik már hozzászoktak egy adott eszköz használatához Például: haladó ismeretekkel rendelkezik a kódolásban, egyszerűen csak írja meg a kódot majd másolja be. Bár a speciális mód használata végtelen grafikai lehetőséget biztosít, fontos szem előtt tartani, hogy a kapott e-mail táblázatokból áll. Nem engednek meg sok modern grafikai effektet. Ugyanakkor vegye figyelembe, hogy a különböző operációs rendszerek különböző böngészőiben és a különböző e-mail kiszolgálóknál a megjelenítés valószínüleg nem mindig ugyanazt fogja eredményezni. Specifikus tulajdonságok Ajánlatok sablonja csak az ajánlatok sablonja elkészítéséhez találhatóak itt elemek Szövegek, képek és gombok amelyeket használhat Elrendezés - az egyes helyettesítő karakteret a tartalomba kell, hogy használják Hírlevél sablonok nincsenek elemek, amelyek a ajánlat sablonok létrehozására szolgálnak minden szükséges elem elérhető a teljes hírlevél összeállításához elérhető az ajánlat sablonok listája - csak húzza őket a hírlevélben egy adott helyre Az egyes elemek tulajdonságain kívül itt lehet beállítani a hírlevél egészét (alapértelmezett betűtípus, háttér, tartalom, stb.) Ezek a tulajdonságok a bal oldali oszlopban jelennek meg, ha az asztalon lévő bármelyik elemre kattint. Kampány ugyanazokat az eszközöket tartalmazza, mint a hírlevél sablon létrehozása kulcsfontosságú funkció itt egy szövegmező, amellyel beilleszthetők a promóciós kifejezések az ajánlatok sablonjába ez a mező a bal oldali oszlopban jelenik meg, miután az asztalon lévő ajánlatra kattintott