"A vakcina első hatása: utazási boomba torkollhat a karanténfáradtság. A piac már azt árazza, hogy a védőoltás jóvoltából rengetegen térnek vissza az utazáshoz jövőre. Nem is nagyon talál a potenciális magyar utazó olcsó repjegyeket jövő tavaszra és nyárra. " írja a Forbes 2020 november 17-én. Teljes cikk elérhető itt.
Mint ahogyan az a Kormány tájékoztatása szerint ismeretes, a COVID-19 vakcinák karnyújtásnyira vannak. Nem tisztünk a vakcina beadásának vagy mellőzésének vitájába beszállni, az viszont jól látható, hogy a vakcina az utazási hajlandóság és az utazhatóságra pozitív hatással van. Még abban az esetben is, ha bizonyos utazási szolgáltatók az oltás beadásának igazolásával fogja csak kínálni szolgáltatását.
Az emberek utazni szeretnének! Éppen ezért nagyon fontos, hogy az utazási szektor, az utazási irodák is fel legyenek készülve a értékesítésre. A fogyasztók zömmel már mindent el tudnak otthonról intézni, legyen szó új igazolványok készítéséről, vagy a mindennap bevásárlásról. Az utazási irodáknak is fel kell készülniük, hogy fogyasztóikat, az utasokat ONLINE ki tudják szolgálni.
Mi hívta életre az e-kereskedelmet?
Az emberek kényelmesednek. Ki szeret tömött sorokban várakozni a pénztárnál, ha a bevásárlást egy applikáción keresztül is intézni tudja, otthon a fotelból? Ki az, akinek munka után hosszú órái vannak a mindennapi szükségletek beszerzésére, amikor azt ebédidőben az irodából is el tudja intézni? Az idő és a kényelem került a fókuszba, nem beszélve a social distancing jelenlegi pszichológiai hatásairól.
Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy felnőtt egy generáció, aki „telefonnal a kezében született”. Ha szeretnénk az ő igényeiket is kiszolgálni elengedhetetlen, hogy a jövőbe nézzünk és nyissunk az online értékesítés felé.
Mi a különleges az utazás értékesítésében?
Nem egy liter tejet, vagy egy kilogramm kenyeret adunk az ügyfeleknek. Életre szóló élményeket, új kultúrák és világok megismerését, barátok, családok között eltöltött aktív, hasznos időt. Nem beszélve arról, hogy az utas irodai, vagy „offline” értékesítésben sem tudja előre „kipróbálni” az utas az adott nyaralást, utazást. Maximum képeket tud nézni az adott desztinációról. Igen, ugyanazokat a képeket nyomtatott formában, amit akár a weboldalunkon is publikálhatunk feléjük. Természetesen nem elengedhetetlen az értékesítők szaktudása sem, de azt a tudást nem csak személyesen tudja átadni.
A kormány és az operatív törzs is folyamatosan az online ügyintézésre és az online váráslásra ösztönöz!
Összeszedtük a legfontosabb pontokat, amik az online értékesítést pozitív irányba befolyásolták
- Manapság minden embernek van legalább egy okoskészüléke. Akár a villamoson ülve vagy lefekvés előtt az ágyban, ha szeretnének tájékozódni dolgokról, lehetőséget kell nekik erre biztosítani. Azaz 0-24 órás elérhetőséget kell nekik kínálni. Az utcai iroda nem lesz éjszaka nyitva, így a weboldalnak minden szükséges és naprakész információt tartalmaznia kell.
- Azonnali üzenetváltás? E-mailezés? Ma már nem kell faxon küldeni a foglalásokat. A kommunikációs eszközök azonnali élő üzenetváltásra adnak lehetőséget, akár a partnerek, akár az ügyfelek felé. Sőt utasainkkal akár chatbotok is tarthatják a kapcsolatot, amíg a kollégáink nem tudnak nekik válaszolni. Felgyorsul a kommunikáció. Jelenleg még nem megoldott a gondolatátvitel, de bizonyára hamarosan megközelítő gyorsaságot kell tudni produkálni.
- Nem kell órákat vagy napokat várni a pénzügyi tranzakciók kiegyenlítéséhez. Az azonnali banki utalás, vagy az online kártyásfizetések lehetővé teszik, hogy az ellenértéket az ügyfelünk azonnal kifizesse, így könnyen és szinte azonnal vissza tudjuk igazolni neki a vásárolt szolgáltatást.
- Egy világjárvány, ahol a távolságtartás, az otthonról való ügyintézés és a kényelem került a központba.
Alkalmazkodni kell a kialakul igényekhez, az új piaci feltételekhez!
Kell egy tökéletes weboldal és egy tökéletes rendszer. Egy rendszer, ahol az ajánlatkéréstől a hazautazás napjáig nyomon tudjuk követni utasainkat. Ahol egy kattintással tudunk küldeni új ajánlatokat. Ahol a hírleveleket az utasok saját maguk tudjuk beállítani, hogy milyen rendszerességgel és milyen ajánlatokat szeretnének kapni. Egy online felület, ahol „fancy” keresgélni és vásárolni. Egy rendszer, hol az ügyféladatok biztonságban vannak. És természetesen elengedhetetlen a személyes tanácsadók szaktudása, akik online is elérhetők, ha kérdésem van.
A legmodernebb CeSYS 4 weboldalak elérhetők a CeSYS Designcentrum kínálatában!
Miben segítünk mi és a CeSYS 4?
- Folyamatos online képzések
- Minden okoskészülékre tökéletesen alkalmazkodó weboldal
- Egy profi rendszer, ahol mindent egy helyen tud intézni