
CeSYS ↔ Nagy Utazás 3 ügyviteli rendszer integráció
Előzmények
- A CeSYS Üzletiügyek (továbbiakban BC – Buseiness Cases) minden fontos információt tartalmaz és menedzsel az egyes utazásokkal kapcsolatban
- A pénzügyi modul a CeSYS-ben nem került bevezetésre Magyarországon a nagyon szigorú jogi előírások miatt
- Magyarországon sok utazási iroda használja a Nagy Utazás 3 ügyviteli rendszert (későbbiekben NU3) a pénzügyi dokumentumok kiállítására
Működési elv
- A nyilvános weboldalról érkezhetnek Callback-ek, illetve ajánlatkérések amelyeket a későbbiekben az Üzletiügyek modulban lehet kezelni
- Amikor egy üzletiügy teljesen exportálható állapotba kerül (ezt hívják NU3 kompatibilis üzletiügynek) automatikusan megkezdődik a kommunikáció a NU3 irányába
- Minden negyedórában a NU3 beolvassa azokat az üzletiügyeket, ami NU3 kompatibilis státuszba kerül. Feltételek részletesebben lentebb olvasható.
- Az exportálás után a NU3 visszajelzést küld, hogy sikeres volt-e az export folyamat
- NU3 programban kiállítják a a fizetési dokumentumokat és elküldik az ügyfélnek
- Amint a számlák kiállításra kerültek és be lettek fizetve, egy újabb kommunikáció megy végbe
- A folyamatról a rendszer visszajelzést küld, a folyamat sikerességéről
- sikeres export folyamat
- befizetett pénzügyi dokumentumok
Megjegyzés: Minden üzletiügy CSAK EGYSZER kerül be az export XML-be, így ha későbbiekben módosítás történik egy üzletiügyben, ami már exportálásra került, azt manuálisan is módosítani kell a NU3 programban.
Műküdése
- Az ügyfél nyaralni szeretne
- A folyamat vagy a weboldalról indul, vagy személyesen az ügyfél az irodában érdeklődik
- Mind a kettő esetben az adatok a CeSYS Üzletiügyekben kerül rögzítésre
- Amikor a BC Utazási szerződés státuszba kerül, exportálódik a NU3 programba
- A fizetések és számlázás a NU3 programban kerül rögzítésre
- Amint a fizetések végbe mennek a NU3 program visszajelzést küld a CeSYS-nek
- Késöbb a BC sikeresen lezárva státuszra állítható
Aktiváció
- Az aktivációt a CeSYS Support Team és FOLTnet Terméktámogatás menedzseli, így kérjük mind a két féllel a kapcsolatot felvenni.
- FOLTnet Terméktámogatás elérhetősége: nu3@foltnet.hu
- CeSYS Support elérhetősége: hotline@utazasirendszer.hu
Milyen újdonságokat jelent ez a CeSYS-ben?
- Új menü az üzletiügyekben→ Export to NU3
- Táblázat a NU3-ba való exportáláshoz
- Néhány esetben hibaüzenet, amiért az üzletiügyet nem lehet integrálni
Kimutatások
- Új kimutatás → Exports to NU3
- A kimutatás megmutatja, hogy melyik üzletiügyet exportálta sikeresen a rendszer a NU3-ba
BC export feltételek
- Minden üzletiügynek az alábbi feltételeknek kell megfelelnie… ha csak egy feltétel is nem teljesült státuszba kerül a BC nem kerül exportálásra.
Feltétel | Leírás |
BC Státusz | A BC-nek megerősített utazási szerződés státusza kell, hogy legyen |
Ügyfél | Az ügyfelet rögzíteni kell az üzletiügyben. Minimum kereszt- és vezetéknév kell, hogy szerepeljen. |
Időpont információ | Az időpontban muszáj, hogy legyenek információk az alábbiakkal: “Dátum tól” és “dátum ig” “Ország” Minimum az utaslétszámot kell, hogy tartalmazza |
Megerősített szerződés | Az üzletiügyben el kell készíteni egy utazási szerződést, aminek a státusza megerősített kell, hogy legyen |
Résztvevők | A BC-nek tartalmaznia kell a résztvevők számát A résztvevőknek kötelezően ki kell tölteni a kereszt- és vezetékneveit |
Ajánlat | Az üzletiügynek tartalmaznia kell az ajánlatot is, amiből a szerződés készült |
Kalkuláció | A kalkulációt is tartalmaznia kell az ajánlat, megnevezéssel, darabszámmal, összeggel |
- Minden üzletiügynek 4 státusza lehet:
Státusz | Leírás |
NU3 Compatible | Az üzletiügy készen áll az exportálásra, így 15 percen belül exportálásra kerül a NU3 programba |
NU3 Incompatible | Az üzletiügyet nem lehet exportálni, a fenti táblázatnak nem tesz eleget. |
NU3 Exported | A BC exportálásra került, látható, hogy mikor. |
NU3 Export Error | Az export sikertelen volt, a következő exportálásoknál a rendszer újból megpróbálja, amennyiben nem jár sikerrel keresse a CeSYS Supportot. |
Kérdésük van? Forduljon kollégáinkhoz bizalommal a hotline@utazasirendszer.hu e-mail címen!